GDPR – Personskyddslagen (General Data Protection Regulation” – GDPR)
Marknadsföring externt
*Vid värvningskampanjer, via nätet (Facebook, Instagram, hemsidan samt andra kopplade programvaror) via leadbox
utplacerad ute i butiker eller restauranger. där deltagande personer fyller i sina uppgifter t.ex. för-, efternamn, mailadress och telefonnummer ska informationen endast användas för skapande av nytt medlemskap. Tackar någon nej till någon form av aktivitet, tävling eller medlemskap så ska denna persons uppgifter slängas inom 1 år. Friskvårdssupport i Gislaved AB (Club Gym+ Gislaved) är skyldiga att kassera samtliga dokument samt radera alla data i alla system.
- Vid medverkan i någon form av aktivitet äger personen full rätt till att få kännedom på vilket sätt Friskvårdssupport i Gislaved
AB (Club Gym+ Gislaved) kommer hantera dennes personuppgifter.
Intern Marknadsföring
*Ex värvningskampanjer där befintliga medlemmar kan bjuda in nära och kära. Då anger medlemmar uppgifter som för- och
efternamn, telefonnummer och e-postadress. Den befintliga medlemmen informeras om att denne förväntas berätta för vännen
att vännen kommer få en inbjudan till Friskvårdssupport i Gislaved AB (Club Gym+ Gislaved) för till exempel +Medlemsprofil
(+MP), prova på etc. Om vännen inte är intresserad, när den befintliga medlemmen berättar om inbjudan, ska medlemmen
informera Friskvårdssupport i Gislaved AB (Club Gym+ Gislaved) inom 24 timmar via sms, mail eller telefon och då kasseras
alla person- och kontaktuppgifter. Om Friskvårdssupport i Gislaved AB (Club Gym+ Gislaved) ej får information om att vännen
ej är intresserad äger vi rätten att ringa upp. Om vännen tackar nej till medverkan av ex en kostnadsfri +Medlemsprofil så ska
samtliga uppgifter raderas.
Väljer vännen att tacka ja till erbjudandet att få en kostnadsfri +MP (+Medlemsprofil) och exempelvis ett fritt träningspass eller
en fri vecka, men därefter väljer att tacka nej till ett medlemskap, så raderas +Medlemsprofilen inom 1 år från att den
upprättades.
Alla +medlemsprofiler och avtal ska förvaras i pärmar i alfabetisk ordning på en plats det är möjligt att stänga och låsa inne informationen så att obehöriga personer ej har tillträde.
Hur hanterar Friskvårdssupport i Gislaved AB (Club Gym+ Gislaved) uppgifterna vid tecknade av medlemskap?
- Kunden utför +Medlemsprofil på plats eller digitalt online.
- Väljer kunden att bli medlem så registreras uppgifterna i Wondr, Exorlive eller Twiik.
De uppgifter som behöver skrivas in och sparas i dessa programvaror framgår tydligt i medlemskapet (avtal) och där framgår
även övriga villkor för medlemmen samt för oss som bolag, anställda och samarbetspartners som hanterar medlemmens
uppgifter. - Friskvårdssupport i Gislaved AB (Club Gym+ Gislaved) kommer inte sälja vidare eller sprida information vidare till någon
annan part än inom bolaget utan kundens/medlemmens medgivande. - Både +Medlemskapsprofil och medlemskapsöverenskommelse/avtal med tillhörande information förvaras inlåsta i
rum/skåp/förvaring dit endast behörig personal har tillträde. - När medlemmen säger upp sitt medlemskap, enligt avtalet, kommer all information i Wondr, Exorlive och Twiik samt övriga
pappersdokument (medlemskapsavtal, MP etc) att raderas/slängas inom ett år från det att medlemmen sagt upp sitt
medlemskap skriftligen hos någon i personalen.
Friskvårdssupport i Gislaved AB (Club Gym+ Gislaved) delar ej känsliga personuppgifter (personens etniska ursprung, politiska
åsikter, religionsåskådning eller sexuella läggning, om personen tillhör någon fackförening eller uppgifter som personens hälsa)
med andra parter.
Coacher, hälsocoacher, personliga tränare, massörer, instruktörer etc. hos Friskvårdssupport i Gislaved AB (Club Gym+
Gislaved) som sparar känslig information kan redogöra hur, varför och vad de använder den till.
Cookies